Cellulite bestrijden: dat doe je met de juiste behandeling!

Maar liefst 97% van de vrouwen heeft er last van: een sinaasappelhuid, oftewel cellulite. Bij A+ Clinic weten we alles van dit huidprobleem en begeleiden we jou naar gladde en egale billen en benen! Om meer inzicht te krijgen in wat cellulite precies is, is het handig om te weten hoe cellulite precies ontstaat.

Onderhuids weefsel bevat vetcellen die zijn opgesloten in bindweefselschotten. Hier wordt energie in opgeslagen. Deze balans kan helaas snel verstoord raken door verschillende zaken zoals bijvoorbeeld hormonale veranderingen, suikerrijke voeding, stress of te weinig beweging. Als de onderhuid uit balans raakt, trekken de bindweefselschotten in het onderhuids weefsel strak en trekken zij aan het huidoppervlak. Tegelijkertijd wordt de circulatie geblokkeerd en hopen gifstoffen zich op. En dat is precies wat je aan de buitenkant van de huid ziet: cellulite.

Is er een verschil tussen cellulite en cellulitis?
Er bestaat nogal wat verwarring over cellulite en cellulitis, en daarom helderen wij dit graag voor je op. Cellulite komt met name voor op benen, billen en bovenarmen. Het onderhuidse vet in het bindweefsel veroorzaakt een onregelmatig huidoppervlak. Dat resulteert in putjes en bobbeltjes in de huid.
Cellulitis is echt een hele andere aandoening. Hierbij gaat het namelijk om een onderhuidse ontsteking die door een bacterie veroorzaakt wordt. Hierdoor ontstaat roodheid, zwelling en pijn. Het is een vorm van huidontsteking (en kan alleen door een arts behandeld worden).

Is cellulite te behandelen?
Ja gelukkig wel! Allereerst adviseren we je om gezond te leven. Probeer suiker te vermijden en stress te reduceren omdat dit kan bijdragen aan het ontwikkelen van cellulite. Daarnaast kunnen wij jou behandelen met de techniek van LPG®, deze werkt doelgericht op cellulite. Door de huid te stimuleren met de endermologie® techniek wordt het weefsel versoepeld. Hierdoor komen de bindweefselschotten minder strak te zitten. Er wordt een gezonde circulatie gereactiveerd en gifstoffen worden afgevoerd. Net zoals bij een manuele massage, werkt de endermologie® bindweefselstimulatie op een 100% natuurlijke wijze.

Wil jij deze zomer zonder cellulite op het strand verschijnen? Wij informeren je graag uitgebreid over de behandelmogelijkheden. Stuur een mail naar info@aplusclinic.nl of bel/whatsapp naar 06-21531369.